Kokenut kiinteistösijoittaja Jake Aalto sijoitti VALO Hotel & Workiin

“VALO Hotel & Work -hotellista kuulin ensimmäisen kerran nykyiseltä yhtiökumppaniltani Tarmo Herleviltä viime kesänä. Sen jälkeen tutustuin hankkeeseen itse ja hain tietoa internetistä. Tutustuin myös SSA:n kehitysjohtaja Hannu Holmaan. Hannun kanssa käytiin sitten läpi hotellikonseptia ja sen ideaa“, Aalto kertoo.

Jake Aalto on kokenut sijoittaja ja yrittäjä. Kiinteistösijoittamisen hän aloitti reilu 10-vuotta sitten ja asunto-osakkeita on kertynyt nyt jo yli 40.

“VALO Hotel & Work -hotellista kuulin ensimmäisen kerran nykyiseltä yhtiökumppaniltani Tarmo Herleviltä viime kesänä. Sen jälkeen tutustuin hankkeeseen itse ja hain tietoa internetistä. Tutustuin myös SSA:n kehitysjohtaja Hannu Holmaan. Hannun kanssa käytiin sitten läpi hotellikonseptia ja sen ideaa“, Aalto kertoo.

“Saimme sovittua SSA:n kanssa hyvän diilin ja sijoitin loppujen lopuksi hotellihuoneeseen sekä heidän rakennuttamaan Espoon Reviisorin asuntoon “, Aalto jatkaa.

Aalto sanoo, että hotellihuonetta tulee varmasti testailtua kokeilumielessä alussa, mutta lähtökohtaisesti huone on täysin sijoitusmielessä hankittu.

Oma työskentely majoitusalalla sekä hotellin sijainti houkuttelivat sijoittamaan

Aalto on siirtynyt myös hiljattain pienosakkaaksi majoituspalvelu -alalla toimivaan yritykseen. Hän sanookin, että näkee hotellin potentiaalin eri tavalla.

“Silloin tutustuessani VALO Hotel & Work -hotelliin, kiinnitti huomiotani erityisesti hotellin sijainti. Paikka on aivan huippusijainnilla. Helsingin ytimen läheisyydessä ja hyvät yhteydet joka suuntaan. Kehätiet ovat myöskin hyvin lähellä “, Aalto kertoo.

“ Hotelli soveltuu erittäin hyvin työmatkaajille ja myöskin turisteille. Uskon, että hotellissa tulee olemaan hyvä käyttöaste. Siitä voi tulla tällainen verkostoitumispaikka työmatkaajien keskuudessa”, Aalto pohtii.

Hotellin monimuotoisuus etuna asiakaskokemukselle

Hotelliin tulee 422-huoneen lisäksi ravintola, saunaosasto, neuvottelu- ja työskentelytiloja sekä pieni kuntosali. Aalto näkee tämän suurena etuna hotellille.

“Hotellissa pystytään räätälöimään asiakkaan tarpeiden mukaan loistava asiakaskokemus. Erilaiset toimivat ja joustavat palvelut parantavat ehdottomasti asiakaskokemusta”, Aalto kertoo.

“Lisäksi tämä hotellin ympärivuorokautinen käyttö ja suurempi käyttöaste nostavat hotellin arvoa asiakkaiden keskuudessa sekä tietysti kiinteistön arvoa”, Aalto miettii.